Een nieuwe uitdaging…of toch niet?

vrijHet staat vast, tenminste het plan is in het hoofd en is er niet meer uit te branden. In het voorjaar van 2018 ga ik samen met vriendlief voor 3 weken naar de United States of America!! Oew, heel gaaf en ook heel spannend en ook prijzig…al weet ik dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt. Maar dat het geld kost is zeker. En om daar rekening mee te houden heb ik mezelf het volgende opgelegd: denk na wat je spendeert en kijk waar je kunt bezuinigen.

Omdat ik mezelf niet alles wil ontzeggen en in de tussentijd ook gewoon leuke dingen wil blijven doen, moet ik heel goed nadenken over wat ik wel wil uitgeven en vooral ook waar ik het aan wil uitgeven.

Een paar weken geleden had ik het in mijn goede voornemens al benoemd: ik ga in het eerste half jaar van 2017 geen nieuwe kleding kopen. En als ik wel kleding koop dan is het tweedehands. Nu moet ik wel zeggen dat ik dit wel lastig vind op het gebied van ondergoed en sokken…heeft puur met het idee te maken dat ik dat niet fijn vind om te weten dat iemand anders daarin heeft gelopen. Tot nu toe gaat dit mij heel goed af.

Ik mag graag losse tijdschriften kopen. Even tijd voor mezelf, lekker op de bank met een tijdschrift. Maar ik heb me voorgenomen om dat niet meer te doen. Ik heb een abonnement op Flow Magazine en ik heb mijn e-reader waar voorlopig nog genoeg boeken op staan. Kortom, geen losse tijdschriften meer kopen.

Daarnaast ga ik in de loop van dit jaar samenwonen (yeay!! 🙂 ) en als het meezit kan ik mijn appartement voor een leuk bedrag verkopen. Dit scheelt enorm in de vaste lasten en kunnen we samen de boodschappen en overige aankopen delenmunten. Ka-tjing!

Een dagje uit kun je ook goed voorbereiden: ik hoef niet al het eten op reis te kopen, ik kan ook deels thuis wat voorbereiden en meenemen, denk aan broodjes, fruit, water in een herbruikbare fles en wat te snacken.

Al het geld wat ik aan het einde van de maand overhoud, gaat ook op de spaarrekening. Dat zal de ene maand meer zijn dan de ander, maar alle kleine beetjes helpen. Daarnaast stort ik al een vast bedrag per maand op diezelfde spaarrekening. Voelt goed om zo ergens naartoe te leven. USA, here we come!

Heb jij nog bespaartips die mee kunnen helpen?

liefs

2 gedachtes over “Een nieuwe uitdaging…of toch niet?

  1. Spaartips niet direct, maar proficiat met het samenwonen en de andere leuke plannen samen. Stiekem ben ik een beetje jaloers maar hopelijk zit het er voor mij ook ooit in 🙂

    Like

Plaats een reactie