Bye bye huisje

Gisteren was het zover. De sleuteloverdracht heeft plaatsgevonden en ik ben niet langer eigenaar van een appartement in de binnenstad. Vijf en een half jaar heb ik daar met heel veel plezier gewoond en die periode is best wel speciaal voor mij geweest.

stad_ollegriezeIn december 2011, vlak voor de kerstvakantie, mocht ik mezelf met trots eigenaar noemen van mijn eerste eigen woning. Na ruim 5 jaar in verschillende huurwoningen te hebben geleefd, vond ik het tijd worden voor een investering in de toekomst. Na een zoektocht van ongeveer 3 maanden kwam ik dit appartement tegen. Ik was meteen verkocht: dichtbij de kern van de stad, fijne uitstraling, rustige buurt en centraal wat betreft voorzieningen. In december kon ik mijn spullen pakken. Hup, vanuit de provincie op naar de stad.

Ik heb jaren gedacht nooit in de stad te gaan wonen. Onder de noemer van ‘veel te druk’, heb ik die keuze altijd van mij afgehouden. Tot ik in 2010 in de stad op een middelbare school kwam te werken en ik de omgeving steeds beter leerde kennen. En zo geschiedde. Het is in de afgelopen jaren echt mijn thuis geweest, mijn vluchthaven om te ontsnappen aan alle drukte, mijn bubbeltje om in te kunnen afzonderen, de plek waar ik met veel plezier vrienden en familie heb mogen ontvangen, mijn eigen stekje.

byebyehuisje

In die vijf en een half jaar zijn er belangrijke dingen gebeurt:
– ooit gaan samenwonen wat niet goed heeft uitgepakt;
– een burn-out die een lange nasleep heeft gekregen;
– uiteindelijk gestopt met werken.

Maar gelukkig zijn er ook genoeg leuke dingen voorbijgekomen:
– de stad eigen gemaakt en mijn plekje kunnen vinden, ik ben gaan houden van het leven in de stad;
– vrienden voor het leven gemaakt;
– Peter leren kennen;
– veel gebruik gemaakt van dat wat de stad aan extra’s te bieden heeft, zoals festivals, kroegen, restaurantjes;
– mezelf steeds beter kunnen uitpluizen en zelfverzekerder geworden.

En nu is de einde daar. Vorig weekend heb ik mijn laatste stappen in het appartement gezet en maandag heb ik mijn sleutels bij de makelaar ingeleverd. Nu is het aan de nieuwe bewoners om met net zo veel plezier in het huisje te gaan wonen als dat ik de afgelopen jaren heb gedaan. Emotioneel ben ik niet, want het voelt goed om de volgende stap te nemen. Maar het huisje heeft wel een speciaal plekje in mijn hart. Bye bye huisje, ‘het is mooi west’.

liefs

Een gedachte over “Bye bye huisje

Geef een reactie

