YouTube galore

Als het weer slecht is, of even tijdens de lunch, of gewoon omdat het kan. Ik kan er uren zoet mee zijn: via YouTube allerlei filmpjes kijken. Maar waar kijk ik dan naar? Vandaag deel ik mijn favoriete YouTube kanalen.

(Ow ja, klik op de plaatjes naast de beschrijvingen om een kijkje te nemen op de YouTube kanalen ๐Ÿ™‚ )

Funny
Grappig en tegelijkertijd ook heel interessant

boosHet kanaal waarin Tim Hofman boze mensen helpt die op een of andere manier worden tegengewerkt door instanties of grofweg worden belazerd. Hij zoekt de bedrijven en/ of personen op om verhaal te halen en probeert de boel recht te zetten. Een beetje de Willibrord Frequin van de 21e eeuw. Maar dan heel grappig en het lukt hem vaak ook nog. ย Heerlijke ‘TV’.

ditgebeurteralsWat gebeurt er als je een dag alleen op M&Ms leeft? Wat gebeurt er als je een weekend overal alleen maar ‘ja’ op moet zeggen? Dit zijn maar twee kleine voorbeelden van talloze experimenten die Marije uitvoert op haar YouTube kanaal. En die experimenten worden met de nodige humor en nuchterheid gebracht. Gaat dat zien, menschen!

simonscatAls #crazycatlady kan ik niet om dit kanaal heen. Korte animaties over een kat die hele herkenbare dingen doet, maar ook lekker Garfield achtige tricks uithaald.

 

Guilty Pleasure
Vlogs, vlogs, vlogs en vlogs. Het gluren bij de buren idee. Een kijkje nemen in iemands leven, ook al doen ze eigenlijk helemaal niets bijzonders.

vlogglossEen beetje de vlogkoningin van de Lage Landen: Mascha. Elke dag post zij een nieuwe vlog waarin je haar volgt in haar dagelijkse bezigheden. Van werken op kantoor tot ’s avonds een film of serie kijken op de bank met haar man Gregor, a.k.a. Foef. Of je gaat met haar op reis de hele wereld over.

annanooshinSteeds bekender aan het worden sinds ze op TV te zien is, zoals in Expeditie Robinson, RTL Boulevard en Hollands Next Topmodel. Maar ze is zoveel leuker op haar eigen kanaal. Anna neemt de dingen niet al te serieus en die humor verwerkt ze ook in haar filmpjes.

fredvanleerHeerlijk hysterisch en af en toe lekker over de top, ik hou er van. Stylist Fred van Leer heeft sinds kort een eigen kanaal waarbij hij vlogt en op bezoek gaat bij vriendjes en vriendinnetjes voor een gezellig interview. Je moet er van houden, maar staat gegarandeerd voor lachen, gieren en brullen.

annemerelFreelance redactriceย met een grote voorliefde voor hardlopen en daar ook de wereld over reist. Je ziet haar voornamelijk thuis of ergens buiten werken of bij haar ouders, maar op de een of andere manier blijf ik toch trouw alle vlogs bekijken. Geeft mij ook wel een beetje de motivatie om te blijven hardlopen.

sannyzoektgelukMet haar YouTube kanaal ‘Sanny zoekt geluk’ wil zij mensen wat meer positiviteit brengen in het leven en vooral ook adviezen geven hoe je dat kunt bereiken. Daarnaast post ze eens per week een vlog over de dingen die zij meemaakt. En die stemmen mij altijd gelukkig. Ze is vaak zo’n blij ei en ook heel eerlijk.

2wmnDit kanaal bekijk ik vooral vanwege het feit dat het zo herkenbaar is. Niet dat ik een huis vol kinderen heb of dat ik in verwachting ben, maar waar zij het over hebben, daar kan ik mij heel goed in vinden. Heel eerlijk en open. En dat zij vaak te vinden zijn in de stad waar ik woon, maakt het zo lekker dicht bij huis.

vetgezelligIk vind de vormgeving van hun vlogs heel erg mooi. Je ziet duidelijk dat er werk in is gestoken en dat zij verstand hebben van editen. Daarnaast zijn Alwin en Saske hele leuke mensen om naar te kijken en naast het feit dat zij een blik geven in hun leven, maken ze ook informatieve filmpjes die duidelijk wat meer te betekenen hebben dan alleen ‘laten we eens leuk doen met z’n allen’.

lisagoesveganIn haar vlogs is ze vooral heel veel bezig met eten. En dat is helemaal niet erg. Lekker down to earth, met een veganistisch sausje.

 

Educational
Soms wil je jezelf wat uitdagen en nieuwe dingen leren.

tedtalkVoor wat extra inspiratie of gewoon omdat je nieuwsgierig bent. Op dit kanaal vind je lezingen van mensen uit allerlei beroepsgroepen die over allerlei onderwerpen in begrijpelijke taal vertellen wat zij belangrijk vinden.

chickstartVorig jaar november ben ik naar het Chickstart event geweest (klik hier) en op dit kanaal posten Martine en Nienke video’s die heel erg in het verlengde liggen van dat event. Onderwerpen zoals houden van jezelf, omgaan met stress en hoe laat jij je waarden bepalen door invloeden van buitenaf. Onderwerpen waar veel vrouwen mee zitten als twintigers en dertigers.

Sport
Heerlijk om met YouTube in mijn eigen woonkamer te gaan sporten.

yogawithadrianeMijn favoriet in deze categorie is toch echt Yoga with Adriane. Niet al te zweverig, maar wel super relaxed en met een scheutje humor, begeleidt Adriane je door een yogasessie. En ook lekker in een mindful sausje aangeboden. Ik hou er van.

Welke kanalen of YouTubers zouden volgens jou nog meer bekeken moeten worden? Laat hieronder een reactie achter.ย 

liefs

Geef een reactie

