Mar-athon Sneek 2017

mar-athon2017Waaaaaaahhhh, I did it! Weer iets af kunnen vinken, namelijk de halve marathon! Pfff, wat ben ik blij!!!

sneek1Man, wat ben ik gespannen deze dag. Ik weet niet zo goed wat ik met mezelf aanmoet en tel de uren af tot we in de auto stappen om naar Sneek te gaan. Ik ga samen met collega Marije starten. Zij loopt met Peter zijn startnummer, want hij is jammer genoeg geblesseerd en kan dus niet mee doen 😦 .

Om half 6 hebben we Marije in de binnenstad van Sneek opgepikt om daarna door te gaan naar de opstapplaats voor de bus. Deze rijdt ons naar de startplaats. En dat werd nog even spannend, want we komen vlakbij de startvakken in een file te staan, waardoor we zeker 15 minuten later aankomen dan gepland.

Maar goed, gelukkig nog net op tijd voor de start, snel de tassen afgeven, de blazen legen bij de toiletten en dan op naar het startvak. Samen aftellen tot 19.00 uur en dan is het een kwestie van telkens een stukje verder doorschuiven. Hmmm, nog meer spanning. Om 19.15 mag ons startvak eindelijk starten. Here we go!

sneek2

Het is een hele mooie route, deels langs het Sneekermeer en vooral tussen weilanden door over fietspaden met de laatste drie kilometer door de stad Sneek zelf. Na de eerste 6 kilometer krijgen we te maken met een stevige tegenwind. Dat is even wennen, maar het is uiteindelijk een kwestie van toegeven dat het nu eenmaal zo is en gewoon doorstappen. Onderweg word ik een paar keer flink aangemoedigd door Peter en familie, wat weer een fijne boost geeft om door te zetten.

routesneekmar-athon

En dan doemt de Waterpoort op en weet je dat je er bijna bent. Dit zorgt haast automatisch voor net nog een beetje extra versnelling in je looptempo. De laatste meters tot de finish, Peter die heel hard staat te zwaaien en te roepen en dan is het klaar: in 2 uur, 16 minuten en 11 seconden heb ik gewoon 21 kilometer afgelegd!!

uitslagen1

uitslagen2

Wat mij heel erg is meegevallen is hoe ik me voelde na de race. Ik was heel opgelucht dat het er op zat, maar ik zat er geestelijk niet doorheen. Dat is een hele fijne opkikker. Wel merkte ik toen pas hoe zwaar mijn benen voelden.

Het is nu twee dagen later en naast een beetje pijn in de bal van mijn linkervoet heb ik verder eigenlijk nergens last vast. Dat had ik niet verwacht. Ja, ik wil best nog eens meedoen aan een halve marathon. En misschien stiekem toch wel met de hele (typ ik dit nu echt???!!!) Al is het alleen maar om die kick weer te voelen dat je het hebt behaald en dat je lichaam dit gewoon aan kan. Waaaahh! Echt supertof!

liefs

 

 

Bron kaart: Runkeeper app
Bron einduitslag + tijden: Mar-athon.com

Upcoming events:
✽ 17 september: Dam tot Damloop

2 gedachtes over “Mar-athon Sneek 2017

Geef een reactie

